מבוא לצדק חברתי ביהדות | הרב יובל שרלו
מבוא לצדק חברתי ביהדות | הרב יובל שרלו נביאי ישראל שבו והדגישו פעמים אין ספור את משקלם הגדול של ענייני הצדק והחסד. הם העמידו את
מאמרים ותכנים
מעגלי צדק מקדמת שיח ופעילות חברתית הרואה ושומע את האחר שמסביבנו, ואת העוולות הנגרמות בהיעדר יחס וחשיבה חברתית.
את השיח החשוב הזה של ראיית האחר והחברה, אנו פוגשים במקורות שונים בהיסטוריה ובטקסטים היהודיים והחברתיים שמלווים אותנו- ומהווים את ה"אני מאמין" של מעגלי צדק.
מבוא לצדק חברתי ביהדות | הרב יובל שרלו נביאי ישראל שבו והדגישו פעמים אין ספור את משקלם הגדול של ענייני הצדק והחסד. הם העמידו את
מערך פעילות לימים הנוראים | חשבון נפש חברתי: בין חברת מופת יהודית למציאות הישראלית הקדמה" שנה עברה שנה באה… "…מסתיימת לה השנה.אנחנו בשלב הסיכומים לקראת
שני מעגלי אחריות ומעגל אשמה אחד | הרב יהודה טרופר ההולך לתומו ברחובה של עיר נתקל מפעם לפעם בחפץ שנשכח או שאבד בדרך. אם רגש מוסרי
שלי יחימוביץ והרב שי פירון | על סוציאליזם ויהדות לקראת פורים מעמת הרב שי פירון את תפיסת 'מתנות לאביונים' אל מול משנתה של שלי יחימוביץ'.
רעיונות חברתיים להגדה של פסח | אביעד הכהן ליל הסדר משמש כקורס מבוא, ואם תרצו – קורס חובה – בסולידריות יהודית. הוא מלמד אותנו שאיננו
רף הקיום המינימאלי | הרב שמואל דוד על רקע המצוקות החברתיות כלכליות הקשות בישראל הציגה מערכת "במעגלי צדק" בגיליון מספר 1 שאלה הלכתית לגבי רף
צדקה ומדינה | אביעד הומינר-רוזנבלום במשך הדורות השכילו גדולי הדור להתאים את מצוות הצדקה להתנהלות החברה * בימינו אי אפשר לבנות רק על הדגם הקהילתי,
צדק חברתי במשנת הרב קוק | הרב בני לאו https://www.youtube.com/watch?v=YjdoZYgKwAg ארגון מעגלי צדק הוא ארגון המקדם שיח יהודי-חברתי בחברה הישראלית.אנו מאמינים, שאחריות כלפי
סכנת הליברטריאניזם | הרב אמנון דוקוב https://www.youtube.com/watch?v=vGiQAD4S4UE ארגון מעגלי צדק הוא ארגון המקדם שיח יהודי-חברתי בחברה הישראלית.אנו מאמינים, שאחריות כלפי הזולת ורגישות חברתית
סוציאליזם יהודי – סרטון | הרב אמנון דוקוב https://www.youtube.com/watch?v=eQ-_jcXGSHA ארגון מעגלי צדק הוא ארגון המקדם שיח יהודי-חברתי בחברה הישראלית.אנו מאמינים, שאחריות כלפי הזולת
ניו יורק וירושלים | יאיר שלג רבים מאנשי "כלכלת השוק" – שרי ופקידי אוצר, מנהלי חברות וכל שאר המרוויחים יפה מתאגידי הענק – מודעים לבעייתיות
נזילות מצב האדם כבסיס לתורת השוויון בין שונים | הרב רפי פוירשטיין א. השונות בין בני האדם- תכונות או מצבים? בני אדם שונים זה מזה
כלכלה – מה לי ולה? | תנועת הקיבוץ הדתי נכתב ופותח במחלקת הנוער של הקיבוץ הדתימטרות: הבנת הקשר בין עולמם הפרטי של החניכים לעולמות התוכן
לומדים תורה, חושבים כלכלה, בונים חברה | תנועת הקיבוץ הדתי דף מקורות מעוצב – PDF ועשית הישר הטוב / האדמו"ר החלוץ את המצווה הזאת של
יחס יהודי למהגרי עבודה | ד"ר אריאל פיקאר "חוק הכניסה לישראל מטיל על העובדים הזרים מגבלות קשות כמעט בכל תחום: מחסומים בירוקרטיים במעבר ממעסיק למעסיק,
זכויות לעובדים ערך יהודי נעלה | הרב ד"ר רונן לוביץ על מנת שלא ירבו בישראל עובדים מקופחים ומנוצלים קבעה התורה הלכות המעניקות הגנה לעובד השכיר.
זהות יהודית כהזדמנות לצדק חברתי | רב שיח בהשתתפות ד"ר מאיר בוזגלו ופרופ' אליעזר שביד הפאנל התקיים במסגרת כנס "ישראל לאן – מה יחליף את
ועשית הישר והטוב | האדמו"ר החלוץ רבים המערערים על הרצון לכרוך ביחד את ה"תורה" עם ה"עבודה"; בין שתי אלה אין לדעתם שום קשר. מצד התורה
העסקה פוגענית | דף מקורות "כי תקנה עבד…" כבוד העובד וחירותו ואיסור העסקה פוגענית אקדמות מיליןעבדות מצרים הייתה זה כבר אב טיפוס לעבדות בעולם, ואף
הצדק כתנאי הכרחי לכינון חברה יהודית | דף מקורות הצדק כתנאי הכרחי לכינון חברה יהודית מטרות השיעור להראות שבמסורת היהודית, בפרט במקרא, האדם היהודי נדרש
הציונות הדתית: משוויון וצדק חברתי לאולטרה-קפיטליזם | אביעד הומינר-רוזנבלום שינוי חוקת הבית היהודי, תכניות לימוד במימון אמריקני וחלחול של תפיסות פרוטסטנטיות: כך הופכת הציונות הדתית
הציונות הדתית – בין סוציאליזם לקפיטליזם | אביעד הומינר-רוזנבלום https://www.youtube.com/watch?v=MT19Jm4rGFw
העם דורש צדק חברתי | במבי שלג מדינת היהודים היא מדינה שיסודה בחלום: חלומם העתיק של היהודים לשוב לארץ אבותיהם ולכונן בה מחדש ריבונות במקום
בעניין כפיה על הצדקה (קמחא דפסחא) | הרב שאול ישראלי למאמר באתר אסיף
בעל הבית ופועל יחסי מעסיק ומועסק – בדיעבד או לכתחילה? | הרב ישראל סמט המחאה החברתית של קיץ תשע"א חשפה תחושות קשות של חלקים בציבור
בין אחריות הפרט לציבור | דף מקורות ויקרא פרק יט (ט) וּבְקֻצְרְכֶם אֶת קְצִיר אַרְצְכֶם לא תְכַלֶּה פְּאַת שָׂדְךָ לִקְצור וְלֶקֶט קְצִירְךָ לֹא תְלַקֵּט: (י)
בין זכויות חברתיות לחובות חברתיות במשפט העברי | ד"ר מיכאל ויגודה בין קפיטליזם מתון לסוציאל-דמוקרטיה אחרי כל דברינו עד כה, אני שואל את עצמי –
בין זכויות חברתיות לחובות חברתיות במשפט העברי | ד"ר מיכאל ויגודה בין זכויות חברתיות לחובות חברתיות במשפט העבריד"ר מיכאל ויגודה* 1. הקדמה 2 2. צרכים
בין החברתי לקיומי | הרב איתן אברמוביץ פריצתו של השיח החברתי אל הציבור הציוני-דתי סחפה אחריה רבים, שרתמו את כוחותיהם לכיווני הפעולה וצורות החשיבה החדשות
אנשים עם מוגבלויות | מעגלי צדק | דף מקורות דף לימוד – אנשים עם מוגבלויות מדרש תהילים קמו:" 'ה' פוקח עורים'. אין צער גדול ואין
אחריות אישית או קהילתית | תנועת הקיבוץ הדתי | דף מקורות מדרש רבא, ויקרא, הלכה ד'תני ר' שמעון בר יוחאי משל לבני אדם שהיו יושבין
אוטונומיה, אחריות ועצמיות | דף מקורות בע"ה אדר תש"ע אוטונומיה, אחריות ועצמיות תלמוד בבלי מסכת עבודה זרה דף יז עמוד א: והתניא: אמרו עליו
"תורה ועבודה" כהדרכה חינוכית | אייל ברגר למאמר המלא
"שלושה סימנים באומה זו" – דברים בעקבות שביתת הנכים | הרב אהרן ליכטנשטיין "ויסעו בני ישראל מרעמסס סֻכֹּתָה, כשש מאות אלף רגלי הגברים לבד מטף…
"צדק צדק תרדוף" | הרב יעקב אריאל בגליון אמונת עתיך 103 ניסן תשע"ד (עמ 103-107) דן הרב רוני מרטן בנושא הצדק החברתי. לדעתו, אין בהלכה
"על חטא שחטאנו" – הצעה לוידוי חברתי | ד"ר מאיר תמרי הווידוי הוא הקטע המרכזי בתפילות יום כיפור ושיאו של תהליך התשובה המתחיל בר"ח אלול
"עולם חסד ייבנה" (חברה ישראלית אידיאלית) | הרב יעקב אריאל מדיניות – משמעותה תוכנית המוטלת על החברה, והשאלה העקרונית הנשאלת היא: האם החברה נושאת באחריות
"כי תקנה עבד…" – כבוד העובד וחירותו ואיסור העסקה פוגענית | מערך שיעור אקדמות מיליןעבדות מצרים הייתה זה כבר אב טיפוס לעבדות בעולם, ואף המערכת
"ומרדף צדקה יאהב" בין צדקה לצדק חברתי בחינוך ילדינו | הרב יונה גודמן למאמר המלא
"הוו זהירין ברשות" איסור הלנת שכר | הרב רא"ם הכהן כחלק מהמשבר הכלכלי הכללי הפוקד את המדינה, במספר רב של מועצות מקומיות לא שולמו משכורות
תעודת כשרות: בחינת המוצר ומה שסביב לו הרב בני לאו א. הקדמה לפני חמש עשרה שנה נשא דודי מו"ר הרב י"מ לאו שליט"א דברים בנושא
"אני בצדק אחזה פניך" מצוות צדקה כקבלת פני שכינה | רוני רדמן דרש רבי דוסתאי ברבי ינאי: בוא וראה שלא כמדת הקב"ה מדת בשר ודם.
אנו מודים למייסדי עמותת "מעגלי צדק", לעמותת 2B-Friendly ולחברי "פועלי צדק" (מבית קרן ברל כצנלסון) על השיתוף בחומרים.
לזכותו של חיים בן יצחק (שפירא) ז״ל